søndag 29. juli 2012

Zzzanzibar

Nå er vi på Zanzibar (vi drar i morgen). Har vært litt for opptatte med å grille oss i solen til å oppdatere blogg. Men koser oss masse i syden-syden. Og vi har reist et stykke siden forrige oppdatering.

Vi tok tog fra Nairobi til Mombasa. Det var 15 timer på et veldig ristete tog. Men det gikk bra. Og for første gang i mitt liv var jeg i en tog-kupe. Det var nice. Følte meg som i en Agata Christie bok (bortsett fra at ingen døde (heldigvis) og at vi var på et helt annet sted). Vi var i Mombasa et par dager. Men vi bare solte oss og var ute på byen en gang, så kan ikke akkurat si at jeg er lommekjent der. Vi møtte to jenter fra Nederland da, som vi reiste videre med til Dar es Salam i Tanzania. Det var en lang busstur (igjen), en ok, men forvirrende grensekryssing og generellt litt for høy musikk på bussen. Men uansett, så kom vi frem i god behold og sov en natt i Dar (og spiste sykt digg mat på et gatehjørne) før vi tok båt til Zanzibar hvor jeg er nå (to nederlandske, en svenske og meg).

Her er det nice. Bortstt fra at jeg har forvandlet meg til Paris Hilton og klager på alt som går galt. Heh, men så betaler vi masse penger for å bo her og, og da forventer jeg å ikke får CHEDDAR ost i en gresk salat (true story) og at når vi booker to dobbeltrom for 5 netter så er det ikke akseptabelt at vi får ETT dobbeltrom i to netter (TIA, eller This Is Africa, som man sier her). Men uansett så vi har hengt med de nederlandske, møtt to kanadiske gutter og gjort vårt beste for å unngå en gjeng med nordmenn. Han ene kanadiske gutten fisket en sykt stor fisk her om dagen forresten, en 23 kilos makrell. Jeg har lest en morsom svensk bok, blitt brun og badet i det indiske hav. 

I morgen setter vi kursen mot Nairobi igjen, også er det jammen meg bare noen DAGER til jeg lander i Norge. Jeg gleder meg til å se alle igjen. Og til å spise norsk mat. Herregud som jeg savner spekemat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar