torsdag 5. mai 2011

Aybowan!

Da er jeg endelig tilbake i Sri Lanka! Det er rart å være her igjen, men veldig fint. Alt er som jeg husker så langt, det lukter likt, ser likt ut og jeg har like fluffy hår. Jeg kom natt til onsdag, landet til 30 varmegrader kl 4 om natten etter å ha reist i ca 17 timer.

Jeg tok taxi rett til Negombo, en liten strandby rett nord for flyplassen og Colombo. Her har jeg aldri vært før, men det er veldig likt andre steder jeg har vært. Jeg møtte 5 andre fra klassen her og vi nyter noen late dager på et deilig beach resort før skolen begynner på mandag. Det har vært et buddhistisk bryllup her i dag, som vi har fått med oss sånn halveis mens vi har ligget i bassenget. Veldig morsomt, men bittelitt slitsomt med karaoke hele dagen.

I ettermiddag var vi hjemme hos en familie som noen av de andre traff på stranda, en muslimsk familie. Veldig koselig, Ikea-kosedyret (en oransje elg) jeg hadde med ble tatt godt i mot og jeg har 24 (!) nye armebånd.

Siden mine klassekamerater elsker gambling og jeg tydligvis har et skjult talent i biljard, slipper jeg å betale middag i dag. Så det var jo flaks :)

2 kommentarer:

  1. Hei-hei! Høres ut som om du har det bra, hilsen mamma

    SvarSlett
  2. Hei,
    Vi følger med, kos deg i helgen før skolen starter igjen.
    Tone og Hans Einar

    SvarSlett