tirsdag 20. mars 2012

Husker dere meg?


Håper noen fortsatt følger med her, er veldig dårlig til å oppdatere for tiden, men det har sin naturlige forklaring. Jeg har ca aldri internett hjemme lenger, og får ikke helt roen over meg til å skrive andre steder. Men men, nå har jeg satt meg i Fredsteltet mitt (i en av vennene mine sin souvernirbutikk) med kaffe og Mac for å skrive til dere der ute i verden (eller flest i Norge da).

Her sitter jeg:

Her satt mamma, Eirik, Siri og Marianne for ikke så lenge siden:



Det er litt rart å tenke på. Det var som en virvelvind av følelser, turisting og opplevelser. På en veldig fin måte. Var gøy å vise frem livet mitt her til noen hjemmefra og det var gøy å vise en liten del av livet mitt hjemme til folk her.

Som for eksempel dette:



Dette er mine to mammaer. Den norske, ekte mammaen min og den palestinske som har adoptert meg (har et par palestinske mammaer til og en på Sri Lanka, men dette er Saher, hun som er aller mest mamma for meg her). De bondet over håndarbeid.

Jeg klarte også å gå hele Via Dolorosa uten å gå meg vill med fire turister på slep. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg aldri hadde vært der før, men Jesus ble jo liksom begravd og sto opp igjen i Jerusalem. Har liksom ikke helt tenkt over det før (kanskje jeg ikke skulle fått 6 i KRL), men det var veldig fint å se. Mer spennende en klagemuren hvertfall.



Ellerså badet vi i Dødehavet (eller de, jeg var for kald)



Tok taubane opp til Mount of Temptation



Var på sightseeing i Bethlehem og omegn.



Vi hang masse i souvernirbutikker og jeg holdt først en fest for alle vennene mine her (eller de som er sånn ca på min egen alder da). De svarte med å holde en fest, som jeg ble nøye forklart at ikke var for meg, men for broren min (”Will make a bbq party thats not 4 u its a bbq party to ur brother and u will come”) Så da måtte vi jo dra og spise kjøtt som de grilla midt på gata kl 2 om natta. Nå har jeg ca 5 palestinske ”lillebrødre”, så tror Eirik gjorde et bra inntrykk.

Ellers er jeg opptatt med oppgaven min. Stresser en del nå, er litt redd for at jeg gaper over for mye. Men må bare ta meg selv i nakkeskinnet nå og jobbe hardt i en mnd til. Så får jeg besøk av fineste Ida, drar på ferie til Egypt og vips så er jeg i Uganda for å skrive.

Her er jeg på feltarbeid. Håper dere liker researcher-stilen min. Ser kanskje mest ut som en bibliotekar men.



Jeg savner dere der hjemme! Mail meg, Facebook meg, Tvitre meg, Skype meg og kommenter her, så blir jeg glad.



5 kommentarer:

  1. Fin oppdatering:) Du ser chic ut, både i sofaen og som bibliotekar (feltarbeider)...:) Liker at du har fått ditt eget skilt inne i fredsbua. Klem

    SvarSlett
  2. Hoho, det är ju inte så himla lätt att skype dig! Men var fint att läsa att du mår bra och att det bara är internet som krånglar :)

    Puss och kram och vi ses ju snart i Kenya! Wohoo!

    /Svensken

    SvarSlett
  3. Her følger vi med vet du :) Lykke til med videre jobbing.
    Klem fra Lyngstien

    SvarSlett
  4. Hei Marte! Flott innlegg, bringer fram mange flotte minner derfra. Siri og jeg mimrer stadig om vårt besøk hos deg og dere, kommer alltid til å huske det. Hils dine palestinske familier. Klem fra din norske, ekte mamma

    SvarSlett
  5. Hei Martemor!
    Spennende å høre om hvordan du har det. Jeg gleder meg til å besøke deg veldig snart. Lykke til videre med oppgaven, skypes plutselig! ;)
    -idapida

    SvarSlett