torsdag 16. juni 2011

Kambodsja

Nå er jeg i Saigon (Ho Chi Minh City), Vietnam, etter noen dager i Kambodsja. Var først i Siem Reap for å se Angkor Wat og puste ut litt etter noen slitsomme uker i Sri Lanka. Etter det var jeg i Phnom Penh for å se Killing Fields og fengselet fra Khmer Rouge. Det var forferdelig å se, selv om jeg har lest mye om det og på en måte ser det fra en akademisk vinkel (litt miljøskadd fra Blindern).

Jeg rakk en liten tur på stranda og, helt i sør i Shianoukville. Der var det veldig veldig fint, men jeg var ikke så lenge siden det regnet hele tiden. 

Har et litt merkelig inntrykk av Kambodsja, vet ikke helt hva jeg syns. Det er virkelig et land med store utfordringer foran seg, og selv om jeg tror de er på vei så er det mye å ta tak i.

Men nå er jeg som nevnt i Saigon, jeg reiser sammen med en jente fra New Zealand som jeg møtte i Phnom Penh. Har et veldig godt inntrykk av Vietnam så langt. I dag har vi bare surret litt rundt i byen og bestilt klær hos en skredder, så bir spennende å se hvordan det ser ut i morgen. I morgen skal vi på båttur på Mekong, det blir gøy.

Her er noen bilder fra Angkor Wat:





2 kommentarer:

  1. fine bilder, moro å se. Klem mamma

    SvarSlett
  2. Hei Marte,
    Hjemmedata`n har streiket, så har ikke fått fulgt med i det siste. Sitter nå på jobb og "kikker" litt. Spennende å følge med. Klem tante Tone

    SvarSlett