søndag 19. juni 2011

Saigon!

Er fortsatt i Saigon, liker meg veldig godt her. I dag har jeg shoppet, er siste destinasjon så kan fylle opp sekken litt!

De siste dagene har jeg vært på båttur på Mekong, det styrtregnet så jeg gikk rundt klissvåt en hel dag (hadde selvfølgelig IKKE med den regnjakka jeg har drasset på hele veien akkurat den dagen). Det var en fin opplevelse uansett, fikk sitte litt i kano og ha på en Vietnam-hatt og smake på honning og kokos-godteri. I går var vi på Co Chi tunnels, som var et sted fra Vietnamkrigen. Jeg likte det ikke, en veldig merkelig måte å minnes en krig på (de hadde en skytebane, hvor man kunne skyte med maskingevær blant annet). Vi var i et tempel og, som tilhører en helt merkelig religion - les om det her. I går kveld (lørdag) dro jeg ut med en tysker og en amerikaner. Det var gøy, men ganske ekkelt å se alle prostituerte som henger rundt eldre, vestlige menn.

Uansett, så liker jeg meg godt i Saigon. Drar en tur til en strandby i morgen, håper det ikke regner, også er jeg tilbake i Oslo på torsdag!

Her er noen bilder fra Vietnam:


Dette er min reisekamerat, Ruth.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar