onsdag 1. juni 2011

Hambantota

Nå sitter vi på Hambantota Chamber of Commerce, hvor vi har blitt hyret inn til å forske på forskjellige temaer. Vårt tema er helsesystemet, ikke så veldig spennende i seg selv (Sri Lanka har et ganske velfungerende velferdssystem), men har vært gøy å være i felt igjen. Er lenge siden jeg har gjort intervjuer.

Har ikke vært her i Hambantota før, det er en liten by som ligger på sørøstkysten. Det som er litt spesielt her er at de bygger ut veldig mye, er ganske rart med en svær cricket-stadion, flyplass og et konferansesenter midt i jungelen. Men det største prosjektet er en kjempestor havn, som ødelegger for mange mange mennesker og dyr (er et stort problem for elefantene her). Ryktene sier at det er fordi presidenten er herfra, så nå prøver han å gjøre om dette til en hovedstad.

Vi har bodd gruppevis hos vertsfamilier de siste dagene, har vært koselig, men nå skal det bli fint å se alle de andre igjen i et par dager før det hele er over. Tiden har gått sinnsykt fort og det blir veldig trist å si hadet til alle mine klassekamerater :(

MEN! Min tur er ikke over helt enda, jeg drar til Maldivene på fredag og Kambodsja neste uke etter en fjelltur på Sri Lanka.

Har endelig fått tid til å fikse litt bilder også:

Fiskebåt i Negombo (vi seilte med en sånn!)

En gammel kjenning iført en gave fra Norge (fra forrige gang vi var her).

Min kjære "lillesøster" (nangi på Sinhala), Rochelle.

3 kommentarer:

  1. Så spennende alt må være og så søt Rochell var da, litt eldre enn sist. Klem mamma

    SvarSlett
  2. Å, tenk at det er juni nå! Shit! Men det ser ut som du har det supert, jeg er misunnelig! Veldig gøy å lese om hva du gjør og super dupert med masse bilder =) Tar meg i å sjekke flybilletter til Maldivene og Kambodsja, selv om jeg ikke har råd for 5øre.. Her hjemme har jeg begynt å se på leilighet! Forhåpentligvis har jeg kjøpt når du kommer hjem =) Har sagt opp leia her så the pressure is on.. Pass på deg selv og nyt ferie nå! Stoooor klem Marianne

    SvarSlett
  3. Spennende lesing, Marte. Her er det Kristi.Himmelfart idag og da står jo vårmøsntring for tur for meg. Ha en fin ferie videre og nyt dagene. Klem Tone

    SvarSlett