fredag 6. januar 2012

Hverdag og enda en jul.

Så har hverdagen begynt igjen, har bestemt meg for å endre en del på prosjektet mitt, så har brukt de siste dagene på å skrive om en del. Men jeg tror det blir bedre sånn. (Og i går traff jeg på en amerikansk professor som var enig).

Har ikke gjort så mye spennende i det siste sånn egentlig, i går var jeg på  bowling i Jerusalem. Ble litt skuffa siden jeg hadde blitt lovet en shoppingtur, men fikk rasket med meg en bukse fra H&M og spist verdens største donut, før vi dro på bowling. Gøy å henge med palestinere, litt slitsomt når jeg bare forstår noen ord innimellom av hva de snakker om på arabisk. Uansett, det viste seg at jeg var dritgod i bowling så jeg vant. (Eller, jeg tapte først da, og så vant jeg.. men det er unødvendige detaljer). Etter bowlingen sa jeg hei og hadet til de to norske jentene som bor i Beit Sahour på en nyåpnet bar med det orginale navnet (og logoen) "Cheers". Hadde ikke sett de siden før jul (en var på juleferie hjemme og en hadde besøk her) og sa hadet siden de skal bo i Jericho i en mnd. Det var morsomt og jeg øvde på palestinsk (tulle)dans.

Har blitt kjent med enda flere folk her, så har gått fra ca 0 sosialt liv med folk på min egen alder til litt for mange tilbud hver dag. Men det er bra, så jeg klager ikke på det.

Nå er det tid for neste jul her i Betlehem. den gresk-ortodokse kirken feirer nemlig jul i dag, og i morgen (Typ, det er julaften i dag og 1. juledag i morgen), så jeg tror jeg skal på messe igjen i kveld. Denne gangen på ehm, gresk. Men det er i liksom selve fødselskirken, rett over der han ble født. Ikke i den katolske på siden der (den jeg vanligvis henger i). I morgen skal jeg på en (svær) familiegreie tror jeg og neste helg er det jammen meg nyttårsaften igjen.

Har forresten også lest i min nye bibel for første gang. Men jeg forsto ikke helt den historien som hadde blitt hypet opp for meg på forhånd. Så hvis noen føler seg kallet til å forklare meg hva som er så romantisk med Ruth sin historie så tar jeg gjerne i mot en forklaring.


1 kommentar:

  1. Hei! Her er det slutt på jule- og nyttårsfeiring, Eirirk har reist og vi har kommet tilbake til hverdagen med jobb og andre aktiviteter. Håper det står bra til. Klem mamma

    SvarSlett