fredag 16. desember 2011

Julegrantenning

I går var jeg på julegrantenning her i Betlehem, på Manger Square. Det var stor stas, med taler fra ordføreren i Betlehem og statsministeren i Palestina. Fayyad holdt tale på arabisk, så skjønte ikke så mye. Men ordet for fred skjønner jeg jo. Og det var god stemning, selvom alle var litt kalde og ventet på treet. Jeg syns egentlig treet var finere før de tente det, men meg om det. Nå lyser og blinker det over hele plassen der. Så var jeg på konsert i kirken etterpå, med norske Trondheimssolistene (ordføreren i Trondheim er på offisiellt besøk i Palestina nå) og palestinske Rim Banna. Det var veldig fint. Veldig rart og fint å høre Vårsøg i Fødselskirken.





LO7BJi on Make A Gif, Animated Gifs


The tree at Manger Square was lit yesterday. And I saw Trondheimsolistene (Norwegian Orchestra) with Rim Banna in the Nativity Church.

4 kommentarer:

  1. Hei Marte,
    Fint å komme i julestemning med julegrantenning og norsk musikk, nesten som hjemme, bortsett fra juletreet da.
    Her har vi veldig god stemning om dagen, du har sikkert fått med deg "julepresangen" om operasjon 29/12!
    Ha en fin førjuls-uke.
    Klem fra tante Tone

    SvarSlett
  2. Ja, litt annerledes juletre enn vi er vant til! Har fått med meg den gode nyheten, ble veldig glad da jeg hørte det! Skal hilse masse fra "familien" min her i Betlehem også. Tenker på dere. Klem

    SvarSlett
  3. Hei, Stilig juletre da, fint bilde. Vi snakkes. Klem mamma

    SvarSlett
  4. Haha, det er bedre i virkeligheten.

    SvarSlett