torsdag 28. juni 2012

Safari!

Forrige uke var jeg på safari, uten internett. Og denne uken har jeg vært forkjøla og vært i antibiotika-rus pga BETENTE myggstikk. Nasty.

Uansett. Safari var amazing. Ikke så bra som i Tanzania og i Sør Afrika, meeeeen: Uganda er det SJIMPANSER! Så vi gikk i regnskogen for å lete etter de. Og fant de (med en guide altså). Og de var akkurat så søte og morsomme som jeg håpet på. Men de var HØYT oppe i trærne og jeg har ikke zoome-objektiv på kameraet.

Men her er en:


Vi var på vanlig safari og. Så alle dyrene i Afrika og alt de har å gjøre.






Etter safarien slappet vi av og spiste dårlig mat. Men så dro vi på et båtcruise. Og så massevis av flodhester og ikke så mange KROKODILLER.





På vei tilbake til sivilisajonen besøkte vi et sted med nesehorn. Vi GIKK for å se på de. De var rare og bittelitt skumle (men vi hadde fått beskjed om å klatre opp i et tre om de begynte å løpe).



3 kommentarer:

  1. Flotte bilder, Nå blir bestefar fornøyd. Klem mamma

    SvarSlett
  2. Hei, Marte!
    Har hengt litt etter på blogglesingen din, så nå leste jeg alt fra juni i en sleng. Nesten som en bok, dette her. Veldig spennende lesestoff :)

    Jeg misunner deg som er ute i verden.. Også gleder jeg meg veldig til vi kan ta en öl i oslo når du er tilbake igjen.

    Klem fra Ida (Nordli) ;)

    SvarSlett
  3. Takk for det Ida (Nordli). Gleder meg også til å sees i Oslo snaaart! Og jeg savner reisekameraten min på tur :) klem klem

    SvarSlett